fredag 3 juni 2016

Låda med lappar


Att ha semester efter en intensiv arbetsperiod gör att tiden för handarbete ökar avsevärt. Ändå hittar jag mig rastlöst vandrande mellan hötapparna. Friheten finns, men inte orken. Orken för de storslagna projekt som planerats för "sen då jag har mer tid". 

Istället blir det enkelheten som får styra medan jag väntar på att kreativiteten ska vakna igen. Virkade rutor och tesning av ull innan kardning går bra och lugnar rastlösheten. Men jag tror att det behövs vila först och kanske också tråkighet innan de fartfyllda kreativitetsstunderna infinner sig. Som jag längtar. 

Det som också laddar krafterna är de gåvor som fortsätter strömma in. Babykläder, sockor och en låda med färgglada filtlappar. Tecken på att vi har fart och flyger, fastän min motor varit lite hackig på sistone. Gemenskapen bär. Det här gör vi tillsammans. Tack alla givare.





1 kommentar:

  1. Lyssna på din kropp! Den behöver få ta det lugnt! Tids nog säger den att den behöver aktivitet i form av stickning, virkning, trädgårdsjobb eller något annat. Vi måste lära oss att bara vara och ha det som visst kallas tråkigt ibland. Njut av ledigheten, snart har du igen mer idéer än tid att genomföra dem.
    Nancy

    SvaraRadera