söndag 26 juni 2016

Virkad scarf i bomull


För ett tag sedan fick jag två härliga nystan bomullsgarn av garnmorskor på inlämningsrunda. De har legat på bordet och lockat och pockat på uppmärksamhet. Idag fanns plötsligt skaparlusten. 

På Ravelry hittar jag ofta mönster då jag söker. Det här mönstret heter Windowpane scarf av Adrienne Lash och är uttryckligen gjort för garn som byter färg långsamt. Jag virkar med virknål 3mm och har bara börjat glimta resultatet. Nöjd, mycket nöjd. Lagom enkelt mönster så att det går att föra samtal eller titta på TV medan garnet förbrukas. 

I tankarna snurrar hoppet om nytt arbete till hösten. Håll gärna tummarna för mig denna vecka. Jag har en ansökan inne. Och skulle jag ta hem storvinsten lovar jag att ha på mig denna scarf första arbetsdagen! 

Men ingen ny början utan ett ordentligt avslut. Inkommande vecka packas det sista ihop av vinterns äventyr. Under juli och augusti får jag hjälpa kollegerna lite söderut att ta semester. Jag får bli inhoppare med blandade uppgifter i liknande verksamhet som hittills. 

Spännande tider väntar. Nya tider. Och det är okej. 



1 kommentar:

  1. Vilket fint mönster. Du är en så utmärkt fotograf att jag slipper omvägen via Raveltry - den tar sån tid, när det finns så mycket fint att titta på och inspirerar av.
    Lycka till i jobbsökandet. Visst håller vi tummarna!
    Nancy

    SvaraRadera