onsdag 6 juli 2016

En efterlängtad beställning


Sedan i höstas, då vi senast levererade babylådor, har det varit fullt upp på mottagningscentralerna i Österbotten. Med god insikt i verksamheten kan jag lova att dagarna är alldeles fyllda av härligheter så till den milda grad att lagerhållningen kan bli eftersatt. 


Så när jag idag fick ett samtal från Annica om att det behövdes babylådor och att vissa små som redan fötts väntar på sin låda fick jag bråttom. 

Vilken lycka att få komma hem till lagret och börja sortera och hålla tummarna för att vi har tillräckligt av allt till många, många lådor. Och vi hade tillräckligt för tolv lådor på stubinen. 

Här kommer bilder på alla jag packade idag. Hoppas ni kan skymta någon av era gåvor.













Visst är det underbart! 

Detta betyder att jag gärna tar emot mer babytillbehör för nästa sändning.


Till varje låda sätter jag med dubbla mössor och sockor, gärna tågsockor för att de är så bra, och just bristen på sockor gjorde att det stoppade vid tolv lådor idag. Mössorna på bilden är de jag har i lager efter dagens packning. Fler blå vore inte fel. För jag gör mitt yttersta för att varje låda ska vara så färgkomponerad att det är en ljuvlighet för ögonen då den öppnas. 

Men som sagt är lagret av små tågsockor slut. Och självklart funkar det med andra sockmodeller också. 

Finns det någon som gärna stickar några par så att det finns att ta av i höst/vinter då vi kanske får leverera nästa gång? 

Av alla dessa plagg har jag inte gjort ett enda själv utan det är ni garnmorskor som flitigt bidragit under lång tid. Det gör att jag kan plocka ihop tolv hela lådor i ett huj.

Huj, vilken energikick det är att få slutföra det vi tillsammans åstadkommit.

Nu ska jag bara ringa ett litet samtal och bestämma var och när lådorna hämtas upp. Vi har ett bra transportnätverk söderut.

Kristinestad med omnejd är målet! 

Miljoner tack för alla maskor, metrar och minuter ni lagt på detta! 














14 kommentarer:

  1. Blåa tågsockor levereras i augusti. Det finns även annat till de små färdigt. Det går väl bra med några gröna sockor också? Hälsningar, Hannele

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hurra vad bra! Gröna går finfint de också.

      Radera
  2. Du är fantastisk på att pyssla vackert och administrera, så att så många får vara med och hjälpa till - och vara fantastiska!
    Hälsn, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, det är bland det roligaste jag vet. Att fixa, plocka och ordna ihop helheter som blir till nytta. I sinom tid.

      Radera
  3. Så mycket fint och värmande. Du är helt suverän på att få till det med färgerna. De som får dina lådor måste verkligen bli lyckliga. Det är så mycket omsorg och så fint ordnat.
    Tur att du finns Maria.
    Och heja er alla garnmorskor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själv tycker jag att jag har ordnat det bra för mig. Får göra meningsfullt tillsammans med andra. Heja oss!

      Radera
  4. Jag hann säga "vad underbart" precis innan jag läste att du också tycker det. Det är sådant här som man blir lycklig av. Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycklig och underbart, sa Bull.

      Radera
  5. Så fina, vackra smp värnegåvor igen. Ny fick jag inspiration igen. Alla ni som är med: Tänk vad fint det ör att veta att allt behövs. En lite varmare sommar tillönskas alla.

    Seija

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solen och värmen arbetar fullt idag så din önskan har hörts. Tack!

      Radera
  6. Härligt! Många, många tågsockor är då nästa projektet. Har några par sockor i vuxenstorlek som väntar på leverans redan. Men nu ska vänta tills de får sällskap av de små tågsockorna också.

    Riikka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt är så välkommet, stort som smått!

      Radera
  7. Härliga bilder. Det värmer hjärtat♥ Jag har några sockor klara ,ska bli fler innan jag skickar. Portot från Sverige är lite "svettigt" men min son sponsrar mej. Önskar dej en skön sommar ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var sannerligen en välartad son! Det går att bidra till gemenskapen på så många olika sätt. Tacka honom och stort tack till dej också som skickar "över vattnet".

      Radera