lördag 2 juli 2016

Spolar, vingar och skokräm


En lördag i juli passar utmärkt för loppisbesök. Speciellt då det regnar. 

Det passar också utmärkt att hitta en hel korg med spolar till mycket överkomligt pris. 


Om man samma lördag njuter av sommarregnet på den taktäckta verandan medan man utövar spinnarkeologi och tar bort lager efter lager av rester så får man en samling spolar, två vingar, två skyttlar och en burk skokräm. Den lilla flaskan med Parba rakvatten var tyvärr tom. 


Men burken med KIWI-skokräm som trots sitt namn är från USA och har kostat 29 cent är ett fynd.


Alldeles mjuk och orörd. Utom av mina nyfikna fingrar då... 

Nu gäller det att hitta mörkbruna skor som behöver sig en omgång. 

Mycket nöjd och belåten med dagens uppköp. En annan dag får jag testa om någon av spolarna passar de två äldre spinnrocksdamer som väntar på fler. En av damerna har förresten trasig vinge också, så det kan bli ännu bättre om någon av dessa passar. 

Och tack för alla hållna tummar angående arbetsansökan. Det var inte min tur denna gång.

Men kanske nästa? 


2 kommentarer:

  1. Åh vilket fynd! Jaja, skokräm är också bra, Men spolarna! Jag försöker lära auktionister och antikhandlare i närheten att en spinnrock är inte komplett om den inte har tre spolar, minst. En del tycks tro att det räcker med ett hjul (som man kan göra en lampa av). En gång hittade jag två trasiga spolar hopknutna med en bit maskinknypplad spets, det kallas visst inredningsdetaljer. Brrr.

    SvaraRadera
  2. Bara två soppar! Fint, jag såg en hel hög hopbuntade med maskinvirkad spets i en inredningsaffär. Snyft!

    SvaraRadera