söndag 21 augusti 2016

Axplock



Säden mognar och vädret är mer än höstlikt här i Österbotten. Bud om att de kalla årstiderna är i antågande syns i gulnande löv, rika svampskördar och tidig skymning. 

På bilden ett lite axplock av era gåvor den senaste tiden. Filtar, sockor och mössor. Allt så välkommet! 

Lagerpersonalen har haft sommarlov och det är mer än lovligt fullt på golvet. Om jag ändå kunde skylla på någon annan... 

Men nu dröjer det inte länge innan jag samlat krafter till en ordentlig uppstädning och sortering. Allt ska vara i ordning när kylan anländer och vi får börja dela ut ullvärme igen. Jag lovar! 

Magkänslan säger att vi behöver mer barnvantar. Alla storlekar från liten till rejäl tonåring. 

Återkommer med mer tips om vad som behövs när jag har bättre koll på läget.

Och mössor och vuxensockor går alltid åt. 

Medel för garninköp har trillat in och jag kommer att fylla garnlagren ännu mer. Vill du ta emot en projektväska och förvandla den till användbara plagg går det bra att mejla mej så ser vi hur vi ordnar logistiken. Tyvärr har jag inte möjlighet att själv köra ut väskor, men jag är ofta hemma så det går bra att hämta om vi kommer överens om tiden först. 

Sköna stickstunder! 

3 kommentarer:

  1. Så mycket fint och värmande. Tänk så många goda hjärtan det ändå finns här i världen.
    Låt du röran vara tills tiden är mogen. Grejerna rymmer inte. Ligger tyst och stilla och väntar tills du har kraften och orken att ta itu med dem.
    Heja dig Maria!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att allt är väl med dig Maria. Blir lite fundersam när du inte varit inne här på länge.
    Hoppas som sagt att allt är bra och att du bara har fullt upp med roliga saker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt väl Bibbi! Bara fullt upp, precis som du gissade.

      Radera