lördag 24 september 2016

Veckans gåvor


Det kommer mera! 

Förra inläggets varor var på väg söderut i veckan, men logistiken krånglade. Retsamt men det går att se det positiva i det. Vi packar mer i lådorna. 

Det är alldeles fantastiskt att garnmorskemaskinen tuffar på. Själv upplever jag att jag varit "frånvarande" från bloggen ett år. Inte bloggat som förr. Ändå lämnas det in värme i stora mängder. Det betyder väl att budskapet om möjligheten att hjälpa är ute och gör nytta. Vi skördar frukten av tidigare års kampanjer. Garnmorskor är uthålliga och trogna. Stort tack alla! 

Fler och fler vill vara med och bidra. Just nu är det mer garn på intågande från olika givare. Det kan vi tillsammans förvandla till värme och kärlek. Varje vecka blir jag kontaktad från olika håll om ärenden som berör Knappmakerskanprojektet och med en vecka kvar av förvärvsarbete ser jag fram emot oktober. Jag lägger bort bekymren om nytt jobb och tänker att jag ska få en sen semester. Då ska jag elda i spisen, ordna upp lagret efter senaste packningen, sticka sockor och sticka nya utmaningar. Kreativiteten och experimentlustan pockar på. Lagom till oktobersemestern. 

Sen kanske jag håller tummarna i smyg för att nya, lagom spännande utmaningar på jobbfronten ska dyka upp. Ni kan väl hålla tummarna för lagom ni med? 


Just nu har jag en V-ringad "två trådändars"-kofta på stickorna. Måste kolla att det funkar. Garnet är 7 Bröder. 150 g. Tänker göra den äkta. Bara fästa två trådändar. Få se hur den ser ut mellan dom ändarna sen då... 

Men nu blir det lördagsloppis! 

Ha en bra fortsättning på helgen! 

Maria


3 kommentarer:

  1. Jag tror det kommer att ordna sig fint med jobb Maria. Det känns inte som om det finns någon oro när jag tänker på det.
    Knappmakerskeprojektet som du dragit igång är väl självgående nu. Som det ska vara. Det är så roligt att följa och se hur mycket fint och värmande som ramlar in hos dig. Dina garnmorskor är många, trogna och arbetsamma.
    Heja alla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många, trogna och arbetsamma, sa Bull.
      Nä, ingen oro här heller. Förunderligt.

      Radera
  2. Två trädänders kofta låter lockande. Roligt att följa hur koftan kommer att se ut när den är färdig.

    Seija

    SvaraRadera