lördag 1 oktober 2016

Glitter


Ett paket som bådar gott hämtade jag ut från posten häromdagen. Bra med små fönster på paketen så man hinner få sig en titt innan det är dags att öppna. 


Den här gången en salig blandning värme norrifrån. 


Tre par långsockor utöver vanliga raggisar. 


Och gladtröjan som tittade ut genom paketfönstret. Välarbetade kanter. Mycket kärlek. 


En mössa med glitter. Synd bara att blinget inte syns på bild. Jag vet många som gärna piffar upp sig med värme, flätor och bling. Speciellt tänker jag på gänget tonåringar jag fått jobba med i september. Toppenfräsiga. Så mycket glitter mellan bekymren. Glad och tacksam över att vi fick fyra veckor tillsammans. 

I oktober ska jag fylla tiden med att dela ut värme och planera nya hyss. 

Ny krumelurmuffskurs på gång. Lokaltidningen har tagit kontakt. Mer info i veckan som kommer.

Skön fortsättning på helgen! 

Maria








2 kommentarer:

  1. En leverans på väg norrut har lämnat detta hus och startar i morgon färden med kuriren norrut. Leverans någon gång under veckan som kommer. Sockor (stickaren fyller 85 i veckan), halsdukar, vantar, mormorsrutor.
    Rutmorskan

    SvaraRadera
  2. Vet du Maria att man blir glad i hela kroppen av allt färggrant och värmande du får in. Jag älskar ju färger och det här är fantastiskt.
    Heja alla er som ger så mycket glädje och värme.

    SvaraRadera