tisdag 1 november 2016

Stickläger på Pörkenäs lägergård


En sen avbokning blev min lycka. Jag knep en plats på Sticklägret i Pörkenäs som startar på torsdag. Jeee!

Med många garntokiga damer samlade blir det troligtvis mycket prat och det bästa jag kan välja då är sockor. Såna kan händerna sticka fastän munnen är upptagen. 


Till nytta blir de också för yngsta sonen har lagt sig till med den god vanan att använda tunna ullsockor. Vi drar samma storlek och nu behövs fler par. 


Till min lycka är han inte det minsta blyg med färgerna utan tar gärna på sig riktiga glädjespridare. Köpte för ett tag sedan några nystan Opal sockgarn och jag måste säga att jag verkligen gillar det. Stadiga sockor fastän de är tunna och erfarenheten säger att de dessutom är mycket hållbara. 

Det betyder att jag laddar med sockgarn och tålamod för sticklägret. Många rester betyder många trådar att fästa. Med det är väl fäst vi ska ha. Hela förlängda helgen. 

Mikaela har ordnat flera stickläger tidigare som varit mycket populära och det finns en Facebook-grupp om man vill hålla sig uppdaterad om kommande läger. Jag vågar rekommendera på förhand. 

Ha det så gott så hörs vi efter husmorsvilan. 

Kramar!


2 kommentarer:

  1. Du är klok du - sticka sockor. jag tänker i alla fall börja på en tröja, för jag gissar att jag kan få hjälp. Men det slutar väl med att stickar på den femtielfte sjalen, för då löper tungan också.
    Vi ses i morgon!
    Nancy

    SvaraRadera
  2. Vi är flera som är med på lägret i Pörkenäs ☺ Hannele

    SvaraRadera