tisdag 6 december 2016

Filtar - för njutning


En rejäl filt i sköna färger. Tyvärr syns inte glittret i bild, men fler av rutorna har extra bling som lyfter filten till ett lyxexemplar.


I samma sändning kom en filt till i precis lika sköna färgkombinationer. Rester som får blomma och komma till nytta.


Av alla de smårutor som kommit in under en lång tid (se hit Nancy) har en garnmorska monterat ihop med grafitgrått. En filt helt i min smak. Skulle passa hemma hos oss, men den här ska också få åka iväg söderut och värma en medmänniska. 


Ännu längre söderifrån kom sommaren och mellanlandade i Solf. Jag njuter och förundras över all skicklighet som finns bland oss. Så blir jag pyttelite avundsjuk på tålamodet som jag saknar. Men det vänds snabbt till glädje över att vi är många som använder våra gåvor tillsammans. Och då blir det stort och bra. 


Jag kröp nära nära för att riktigt njuta av blomsterprakten. 

Visst är det fina filtar!!

Heja alla filtmakare!

2 kommentarer:

  1. Otroligt vad fina de alla är. Och mina lappar, de flesta av små restgarnsnystan blev så fina tillsammans med en sammanbindande färg!
    Glada hälsningar från Nancy

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiska filtar. Tänk att det kan bli så mycket fint av restgarner. Dessa kommer att värma fint.

    SvaraRadera