onsdag 8 februari 2017

Ullfritt sockgarn


 Råkade få ögonen på garn på Lidl. Har köpt sockgarn i fyrpack förut med nöjaktigt resultat. Tog en ny chansning och är mer än nöjd.


Själv skulle jag kanske inte kalla garnet 'raggsocksgarn' (som får mig att tänka på grov ull) utan helt enkelt sockgarn. Lättstickat, elastiskt och allmänt trevligt. Sommarsockor?


Lade märke till den täta tvinningen och mindes tidigare goda erfarenheter.


Maskorna blir lite asymmetriska precis som då jag stickar med vissa merinogarn.


Tårna upp, en socka i gången tycks vara populärt just nu om jag stänger av alla måsten och litar på inspirationen. Randmönstret byggt av aviga och räta, delvis för att göra varven intressantare, men också för att varven är lättare att räkna till andra sockan.

Ute i garnbutikerna väntar fler garnupplevelser. Det känns tryggt.

Så tryggt att det alldeles oförhappandes finns ett paket att hämta ut i en postautomat imorgon.
Inhemskt hantverk. Garnet har jag stickat med förr men färgsättningen blir en överraskning.
Återkommer med rapport då jag fått hem allt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar