måndag 6 mars 2017

Inom räckhåll


Här sitter jag och samlar krafter. Temuggen närmare en liter stor.


Nära till stickorna och garnlådorna. Bekväm stol. 


Lagret av sockgarner är påfyllt. Inköpt på sportlovsresa till paradiset Åland.


Och en katt som är alldeles till sig att jag är hemkommen.

Nu finns mitt viktiga inom räckhåll. 

Friden, vilan, garnen, våren. 

Som hantverksmål under våren är det virkning som gäller. Hantverkargillet Björken som redan gett mig titeln virkningsgesäll lockar med mästarutnämning om jag håller för mästarprovet. Ska jag fokusera på bredd eller spetskompetens? Hur visar jag att jag gärna delar med mig av kunskaperna? Har jag något färdigt arbete att visa upp eller ska jag sätta fart på virknålen? Funderingarna är många och sköna. 

Än så länge...


1 kommentar:

  1. Vilken underbart vacker medhjälpare du har. Hon hjälper säkert till att bestämma vilket garn och vilket arbete du ska välja. Fina garn har du hittat!
    Kram från rutmorskan

    SvaraRadera