torsdag 19 januari 2012

Varm choklad


I höstas var jag på den Åländska Skördefesten och på en av de öppna gårdarna jag besökte hittade jag en härlig härva chokladbrunt ullgarn. Den nostalgiska härvan har fått lega till sig i garnbyrån tills en kall dag i januari när jag efter en flitig arbetsdag satt vid spisen och frös om knäskålarna. Det hjälpte inte hur mycket jag eldade. Knäna var kalla och värkte. Allvarliga symptom på ullbrist alltså.


Så nu är ålandsgarnet på stickorna och med 7 varv rätt och 5 varv avigt får jag till det där pösiga och böjliga som behövs för att kunna svinga benen på nästa arbetstur i kylan.

Varm choklad är bra för knäskålarna.

1 kommentar:

  1. Så fin färg! Ser riktigt god ut!
    Du är duktig du Maria och vilka mysiga ideér du har :)

    Ha en bra dag

    //Ulrika

    SvaraRadera