söndag 5 februari 2012

Från olika håll


Hitttade ett stackars ensamt 50-gramsnystan i sockgarnslådan. Fabel från Drops i en ganska anskrämlig färgkombo. Ja, jag har köpt det själv men vet inte varför. Kanske för att det är turkost med. Istället för att försöka njuta av färgerna koncentrerade jag mig på hur ränderna bildas då man börjar på samma nystan från två olika ändor. Ena ändan inifrån och andra utifrån.


När jag stickar båda sockorna på en gång från tårna och uppåt så behöver jag inte fundera på om garnet räcker till andra sockan. Den blir ju färdig samtidigt. Jag struntade i resåren och stickade ett varv med hål ca 2 cm innan avmaskning. Kanten vek jag in och sydde fast. Restgarn från dessa sockor blev på sin höjd två meter. Det gör ingenting, för jag har ganska mycket av den varan...

Men nu är det nya sockor på stickorna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar