lördag 13 maj 2017

När orden tar slut...


... kan något annat ta plats. Bloggen har fått gå på tomgång länge nu. Jag kan se från statistiken att besökarna läser flitigt på gamla inlägg, de som handlar om tips och mönster. Det är bra!

Men mina ord och berättelser har tagit paus. Istället har nya områden öppnat sig. Symaskinerna har lyfts fram. Jag kämpar och lär mig sy foder och dragkedjor.

Sockproduktionen fortsätter och nu tränar jag händer och hjärna genom att sticka med pyttekort sticka och håller garnet i höger hand.


Knepigt med både nyttigt och kul.

För ett tag sedan blev jag utnämnd till virkningsmästare av hantverkargillet Björken.


Ett av arbetsproven jag lade fram för bedömning var en sjal i tunt ullgarn. Mönstret "Secret Paths" hittade jag hos en mycket talangfull virkare som samlat inspiration och mönster på sidan Mijo Crochet. Mönstret gav mersmak och jag virkar gärna mer av de mönster hon gett ut. Det lönar sig verkligen att bekanta sig med sidan om man gillar att virka.

Tiden blev som vanligt knapp, men jag fäste trådarna samma morgon utnämningen skulle ske.
Jag hann ju!

Insamlingen och förmedlingen av garnvärme till Röda Korsets mottagningscentral i Kristinestad fortsätter. Många trogna garnmorskor skänker regelbundet gåvor och maskineriet är igång. För ca en månad sedan levererades 13 nya underbara babylådor tack vare gemensamma insatser.

Så detta inlägg blev en liten hälsning från en kreatör i "grottfasen". Åren med bloggen har varit intensiva och givande men nu viker jag mesta tiden för min egen kreativitet. För att det behövs.

Må ert garn räcka långt, må era skuldror vara utan värk och må våren komma med värme!

Ha det gott!
Som jag.

Maria

4 kommentarer:

  1. Ibland behövs tystnad och vila. Tid för att tänka tankarna till slut. Tid att andas. Ta vara på dig, och ta tid för det du behöver!

    Kram
    Y

    SvaraRadera
  2. Jag saknar dina kloka ord och inlägg. Dina vackra bilder och din förmåga till inspiration.
    Jag hoppas du har det riktigt gott och bra på din plats på jorden.
    Gott Nytt År. Jag hoppas att 2018 blir ett riktigt fint och bra år för dig och hela din familj. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Julklappstips från en fattig student <3
    Jag handlar från butiker via: www.refunder.se/b/Spara50
    Dessa är mina favoritbutiker

    Campadre:
    https://campadre.se/tipsa/7817?utm_source=mgm&utm_medium=sharelink&utm_campaign=7817

    Lyko:
    https://referme.to/9vACAmo

    SvaraRadera
  4. In this fashion my partner Wesley Virgin's adventure begins with this shocking and controversial VIDEO.

    Wesley was in the military-and shortly after leaving-he revealed hidden, "mind control" secrets that the CIA and others used to get anything they want.

    As it turns out, these are the exact same SECRETS tons of celebrities (notably those who "became famous out of nowhere") and the greatest business people used to become rich and successful.

    You probably know that you utilize only 10% of your brain.

    Really, that's because most of your brain's power is UNCONSCIOUS.

    Maybe that conversation has even taken place INSIDE OF YOUR own head... as it did in my good friend Wesley Virgin's head seven years ago, while riding a non-registered, trash bucket of a vehicle without a driver's license and $3.20 in his pocket.

    "I'm so fed up with going through life paycheck to paycheck! When will I become successful?"

    You took part in those types of conversations, right?

    Your success story is going to be written. All you need is to believe in YOURSELF.

    WATCH WESLEY SPEAK NOW

    SvaraRadera