lördag 31 december 2011

Morgonslummer

På jullovet händer det ju ibland att man får sig en sovmorgon. Det är saliga minuter i halvslummer som gör drömmarna extra verkliga. En av dessa morgnar vaknade jag med tankar på dessa sockor. Jag visste att jag hade tre turkosa toner i garnlådan, men bara lite av varje. Och turkos och brun är ju en bra kombo.
 Tidigare har jag läst om att man kan sticka med många färger i spiral. Dags att prova med fyra färger!
Och så det där med hälen då. Nyfikenheten vill ju prova nya sätt. Det kanske kanske blir fler hälar på det här sättet. Man lämnar det svåraste till sist. Typ.
Numera sätter jag autograf på mina alster. Precis som jag skulle göra om jag målade tavlor. Hon som ska få sockorna har målat en tavla till mig. Med autograf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar