fredag 3 februari 2012

"Puss å kam å gattis"


När man fyller år kan det komma skoaskar på posten som man själv har beställt. Bra service faktiskt.

Vad får man i födelsedagspresent om man är "lite på" 36 och bestämmer själv då?


Man får garn! 

Och kanske en bukett tulpaner av maken. Behöver en människa som redan har det mesta mer? Knappast.


Jag har ju inte precis tomt i garnlådorna utan kompletterar så jag kan förverkliga idéer och experiment.
  • Grått och svart för "raka rör"-sockorna som är under produktutveckling. Det skall bli hälar och finkant på sockskaften. Dyker upp som inlägg härinne hos Knappmakerskan om ett tag.
  • Jungfruliga vita nystan för garnfärgning. Det få ni läsa mer om i bloggen Himo and Me
  • Tre glada nystan färdigfärgat sockgarn för rutinuppdrag.
  • Till sist en härva lyxigt lingarn som ska få bli disktrasor
Lyxdisktrasor måste jag kanske påpeka. Det går rykten om att lintrasorna bara blir bättre med åren. Precis som jag. Så varför inte köpa disktrasor åt sig själv i födelsedagspresent?

I vår familj gillar vi brevbäraren Dag-Otto. Han skulle gärna få komma på kaffe just idag. Stå därute på verandan med väskan på magen och med öppna armar ropa "Puss å kaam å gattis Maria!". Det skulle han gärna få göra.

Då skulle jag ha ALLT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar