lördag 10 november 2012

Sticka med "klonk"


Det är julmarknad snart. Årets produkt är en tvåvarvsvärmare som jag tipsat om tidigare. Jag har stickat flera i akrylgarn, men nu har jag hittat en ylleblandning som inte kliar. Novitas Kelo i kryddiga färger fick komma med hem från butiken.

Perfekt TV-stickning. "Fixa rummet"och "Mekatronik" och andra skojiga barnprogram har fått förnöja mina kvällar tillsammans med yngsta sonen.


Underbara lejongula maskor vandrar fram där i soffhörnet. Allt innan nyheterna.

För när gubben slår sig ner i samma soffa och vill hålla koll på världsläget är jag beordrad att inte sticka. 

För det "klonkar" så.

Stickor med ljuddämpare nästa?

2 kommentarer:

  1. Detta är ett så roligt mönster. Dina halsdukar blir kanonfina.
    Klonka på syster!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt och roligt, säger jag efter sju halsdukar, men när det går så snabbt är det överkomligt tråkigt. Men vissa arbeten ger belöningen först när dom är färdiga, medan andra arbeten belönar längs vägen. Stickfilosofi av högre skolan. Eller så kanske inte... Kram syster!

      Radera